Projekt polega na wdrożeniu rekomendacji zawartych w zatwierdzonej przez PARP strategii wzorniczej opracowanej w ramach Etapu I tj. przeprowadzeniu działań, których końcowym rezultatem będzie wprowadzenie na rynek innowacji.
Okres realizacji projektu: 1.07.2021 – 31.12.2022
Opis projektu: Projekt polega na wdrożeniu rekomendacji zawartych w zatwierdzonej przez PARP strategii wzorniczej opracowanej w ramach Etapu I tj. przeprowadzeniu działań, których końcowym rezultatem będzie wprowadzenie na rynek innowacji. Zakres działań rekomendowanych obejmuje zakup środków trwałych, WNiP i usług doradczych.
Zakres działań wynika z konieczności rozwiązania zdefiniowanych w trakcie audytu problemów wzorniczych m.in.:
- Brak dopasowania produktów do potrzeb klienta
- Niesatysfakcjonująca jakość wyrobów
- Ograniczona konkurencyjność
- Brak standaryzacji procesów i procedur rozwoju produktu
- Brak założeń dla komunikacji z otoczeniem rynkowym
- Brak źródeł wiedzy wspierających proces rozwoju produktów
- Brak kompetencji w zakresie wzornictwa
- Brak doświadczenia w zarządzaniu wzornictwem
- Brak kompetencji w zakresie komunikacji i badań rynkowych
- Brak kompetencji w zakresie zarządzania projektowaniem i rozwojem produktów
- Brak kompetencji w zakresie inicjowania kreatywnych zmian i procesów
- Brak wsparcia technologicznego dla uzyskania wysokiej jakości wyrobów
Zaplanowane w projekcie działania wynikają z rekomendacji i są zbieżne z wizją rozwoju firmy.
Cel projektu: Celem ogólnym projektu jest wzmocnienie konkurencyjności firmy Wnioskodawcy poprzez zwiększenie jego potencjału w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności firmy, co wprost przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek. Celem szczegółowym projektu jest wdrożenie rekomendacji wynikających z opracowanej w Etapie I strategii wzorniczej poprzez wprowadzenie na rynek innowacji produktowej oraz innowacji procesowej, marketingowej
i organizacyjnej z wykorzystaniem projektowania wzorniczego.
Planowane efekty projektu to:
1. Wzrost konkurencyjności i przychodów firmy dzięki lepszemu zarządzaniu wzornictwem oraz wprowadzeniu nowego produktu i zmian w procesie jego produkcji.
2. Dostosowanie produktów do potrzeb i oczekiwań odbiorców
3. Usprawnienie procesów i sposobów komunikacji pod kątem wzorniczym.
4. Wzrost umiejętności zarządzania wzornictwem.
5. Osiągniecie określonych rezultatów finansowych.
Wartość projektu: 4 781 369,51 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 2 330 340,00 PLN
Projekt „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa DEFENDOOR Sp. z o.o. dzięki wdrożeniu rekomendacji Strategii Wzorniczej” (umowa o dofinansowanie nr POPW.01.04.00-18-0014/21-00), realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działanie 1.4 Wzór na konkurencję II Etap
Czytaj więcej
Czytaj więcej